Att hitta ett städföretag som utför kontorsstädning i Stockholm kan vara svårt. Många börjar med att söka på nätet och märker snabbt att det finns otroligt många städfirmor att välja mellan. Det kan av den anledningen vara svårt att veta vilket företag man ska välja och vad man ska tänka på. Du ska alltid begära in offerter från flera olika företag. Var noga när du skriver ner vad uppdraget går ut på och förklara vad du vill ska ingå i kontorsstädningen. Gör du inte detta blir det mycket svårt att jämföra olika kostnadsförslag. Det är också svårt för städfirman att ge dig ett korrekt pris om de inte vet exakt vad du förväntar dig.
Gör alltid en bakgrundskoll
Städbranschen i Stockholm omsätter flera miljarder varje år. Detta får tyvärr till följd att det finns en del mindre seriösa aktörer som kommer att erbjuda sina tjänster till er. Lägg därför lite tid på att kolla upp städfirmans ekonomiska situation, vilka försäkringar de har och om de har F-skattsedel. De bör också vara registrerade för moms i Sverige och inte förekomma i polisregistret. Be alltid om referenser så att du kan se vilken erfarenhet andra kunder har ifrån företaget.
Plustjänster utöver kontorsstädning i Stockholm
Fler och fler städfirmor erbjuder numera så kallade ”plustjänster”. Det är tjänster som normalt inte ingår i den normala städningen men som du kan köpa till. Det kan röra sig om golvvård, tvätt av mattor och entrémattor, blomskötsel och leverans av fruktkorgar. Frukostservice är en annan populär plustjänst där städfirman levererar färskt bröd på morgonen och dukar fram frukost till de anställda.
Om du inte blir nöjd?
De flesta städfirmor strävar efter att leverera en perfekt kundupplevelse och att ni ska bli nöjda med städningen. Skulle ni inte bli nöjda med städningen ska ni kontakta er kontaktperson på städföretaget och berätta varför ni är missnöjda. De flesta seriösa städfirmor erbjuder en nöjd-kund-garanti som innebär att om ni inte är nöjda med utfört arbete så kommer städ-teamet tillbaka och rättar till felen. I många fall kommer de redan samma dag. Ibland kan det handla om ren och skär glömska. Kanske en lokalvårdare har glömt att göra rent mikrovågsugnen. Kanske är någon i den ordinarie personalen sjuk och en vikarie som inte känner till rutinerna på ert företag missar något. Ofta brukar man ha på sig 48 timmar att komma in med eventuella klagomål.